A SMILE HAROMONY FOGÁSZATI RENDELŐ EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSA SORÁN ALKALMAZOTT ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI

(Smile Harmony Dental Kft.)


ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

  1. / Jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkoznak a Smile Harmony Dental Korlátolt Felelősségű Társaságra, mint fogászati – egészségügyi – magánellátást nyújtó szolgáltatóra (a továbbiakban: Szolgáltató) és által, az egészségügyi szolgáltatásainak igénybevételére vonatkozóan tett, és a meghatározott egészségügyi ellátást igénybe vevő, vagy abban részesülő személy(ek) („Páciens”) által elfogadott ajánlatokra, a részükre nyújtott egészségügyi szolgáltatásokra, valamint a Szolgáltató és a Páciens (továbbiakban együttesen: Felek) között létrejött valamennyi szerződéses jogviszonyra, kivéve a Felek eltérő írásbeli megállapodása esetén.

 

Általános adatok

Rendelő megnevezése: SMILE HARMONY 

Fogászati rendelő címe: 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6.

Társaság neve: Smile Harmony Dental Kft.

Székhely: 2049 Diósd, József Attila utca 17. 2. 

Cégjegyzékszám: 13-09-197131

Adószám: 26613671-2-13

Képviseli: dr. Barabás József Béla ügyvezető

Honlap cím: www. smileharmony.hu

Telefonszám: +36-20-215-8163

E-mail cím:  smileharmonybudapest@gmail.com

 

  1. / A Szolgáltató rögzíti, hogy a jelen ÁSZF esetleges módosításáról és a módosuló rendelkezésekről a honlapján értesítést tesz közzé, egyben ezzel egyidejűleg, ugyanazon a helyen hozzáférhetővé teszi az egységes szerkezetű ÁSZF-et. A Szolgáltató rögzíti, hogy a módosított rendelkezések valamennyi Páciensre, illetőleg részükre tejesített valamennyi jövőbeni egészségügyi szolgáltatásra kötelezőek és irányadóak.


ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

 

2.1./ Felek rögzítik, hogy az ÁSZF alkalmazása és az ellátások nyújtása során a következő kifejezések, az alábbi tartalommal bírnak:

Páciens: A Szolgáltató fogászati egészségügyi szolgáltatásait igénybe vevő vagy abban részesülő személy.

Kezelőorvos: A Páciens (vagy az arra jogosult képviselője által) által választott, a Szolgáltató alkalmazásában álló, vagy a Rendelővel kötött egyéb szerződés (pl. közreműködői-, személyes közreműködői szerződés) alapján a Szolgáltató nevében eljáró orvos, aki a Páciens adott egészségügyi állapotával kapcsolatos vizsgálati- és kezelési tervet meghatározza, valamint ezek keretében a beavatkozásokat végzi, és aki a Páciens kezeléséért felelősséggel tartozik.

Rendelő: A Szolgáltató által végzett egészségügyi szolgáltatás nyújtásának helyszíne, a Smile Harmony Fogászati Rendelő, amely helyileg a 1024 Budapest, Lövőház u. 2-6. szám alatti K527. sz. üzlethelyiségben található.

Egészségügyi szolgáltatás: minden olyan tevékenység (beleértve a közreműködő orvosok által végzett egészségügyi szolgáltatást is), amelynek célja a Páciens egészségének megőrzése, továbbá a megbetegedések megelőzése, korai felismerése, megállapítása, illetve a kezelése céljából a Páciens vizsgálatára és kezelésére irányul.

Egészségügyi ellátás: A Páciens adott egészségi állapotához kapcsolódó egészségügyi szolgáltatások összessége.

Vizsgálat: Az a tevékenység, amelynek célja, a Páciens egészségi állapotának felmérése, kockázatok felderítése, a konkrét betegségek meghatározása, prognózisuk, változásuk megállapítása, a kezelés eredményességének megállapítása.

Beavatkozás: Azon megelőző, diagnosztikus, terápiás vagy más célú fizikai, kémiai, biológiai eljárás, amely a Páciens szervezetében változást idéz vagy idézhet elő.

Egészségügyi dokumentáció: Az egészségügyi szolgáltatás során a Szolgáltató nevében egészségügyi szolgáltatást nyújtó személy tudomására jutó, a Páciens kezelésével kapcsolatos egészségügyi és személyazonosító adatokat tartalmazó feljegyzés, nyilvántartás vagy bármilyen más módon rögzített adatok függetlenül annak hordozójától vagy formájától.

Orvosi titok: A Páciens olyan egészségügyi és személyes adatai, amelyek a Páciens egészségügyi ellátása során az ellátásban résztvevő személyek tudomására jutottak.

Kezelési terv: A Páciens dokumentációjának része, amely a Páciens előzetes diagnózisa alapján szükséges egészségügyi beavatkozások, kezelések szolgáltatási díját tartalmazza.

Kedvezmény: Az egészségügyi szolgáltatás igénybevétele megtérítendő szolgáltatási díj összegéből – előre meghatározott szempont rendszer alapján – levonásra kerülő engedmény.


A SZERZŐDÉS TÁRGYA

 

  1. / A Felek között létrejött egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó minden – akár írásban, akár szóban, ráutaló magatartással létrejött – egyedi szolgáltatási szerződés (Szolgáltatási szerződés) esetében háttérszabályként a jelen ÁSZF alkalmazandó. Amennyiben az egyedi Szolgáltatási szerződés írásba foglalásra nem kerül, úgy a Felek között a jogviszony a Páciens, Szolgáltatónál történő első megjelenéskor aláírása kerülő nyilatkozatának a dátuma.
  2. / A rendelkezésre álló információk, a kitöltött „Anamnézis lap” alapján a Páciensre vonatkozóan megállapítható kórismét, a tervezett vizsgálatok és beavatkozások tételes leírását és azok általános jellemzőit, valamint a beavatkozás természetéből adódó, esetlegesen bekövetkező szövődmények leírását – kezelés típustól függően – Felek a páciens által aláírt „Beleegyező nyilatkozat” elnevezésű dokumentum(ok)ban rögzítik. Továbbá az adatok kezelésére vonatkozó tájékoztatást követpen a „GDPR nyilatkozat” kerül aláírásra. Ezen dokumentumok tartalma a Páciens egészségügyi dokumentációjának részét képezi, mely adatok és információk az orvosi titok körébe tartoznak, azokat a Szolgáltató kizárólag az erre vonatkozó jogszabályok szigorú betartása mellett hozhatja harmadik személy tudomására.
  3. / A Páciens, a beavatkozás, ellátás jellegétől függően szóban és/vagy ráutaló magatartással, illetve írásbeli nyilatkozattal megbízza a Szolgáltatót a 3.2./ pontjában hivatkozott dokumentumokban rögzített vizsgálat(ok) beavatkozás(ok) elvégzésével és az ugyanebben a dokumentumban rögzített, a beavatkozás(ok) természetéből adódó, esetlegesen bekövetkező szövődmények kezelésével, valamint az azokhoz kapcsolódó egészségügyi szolgáltatások nyújtásával. A Szolgáltató az egészségügyi szolgáltatás nyújtására vonatkozó megbízást elfogadja, a vonatkozó egészségügyi jogszabályokban foglalt kötelezettségének eleget tesz.


SZOLGÁLTATÁS

 

  1. / Szolgáltató kijelenti, hogy megfelel jelen ÁSZF-ben rögzített egészségügyi szolgáltatási tevékenység végzéséhez szükséges valamennyi jogszabályi feltételnek, rendelkezik érvényes és hatályos működési engedéllyel. A Szolgáltató nevében és részéről nyújtott személyek, valamint a személyes közreműködők szerepelnek az egészségügyi államigazgatási szerv által vezetett nyilvántartásában, rendelkezik a szolgáltatás nyújtására vonatkozó megfelelő felelősségbiztosítási szerződéssel.
  2. / A Felek Szolgáltatási szerződésből eredő jogviszonyára a Ptk. általános és különös szabályai, az egészségügyi törvény rendelkezései, az egyéb jogszabályok, a szakmai irányelvek irányadók. Ezek hiányában a módszertani útmutatóban közzétett szabályok, szakmai irányelvek alkalmazandók, módszertani útmutatók hiányában pedig a széles körben elfogadott – szakirodalomban is közzétett -szakmai követelmények az irányadók.
  3. / Az egészségügyi szolgáltatások igénybevételével a Páciens tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a megrendelt szolgáltatás(ok) teljesítéséhez – különösen az orvosi ellátáshoz, egyéb speciális orvosi beavatkozásokhoz, kezelésekhez kapcsolódó technikai munkákhoz- , a Páciens által igénybe venni kívánt egyéb szolgáltatásokhoz – a Szolgáltató közreműködőket is igénybe vesz, akiknek a közvetített tevékenységéért úgy felel, mintha a közreműködőire bízott tevékenységet saját maga látta volna el.
  4. / A Szolgáltató szolgáltatásait a Páciens egyéni elhatározása, saját döntése alapján, illetőleg törvényes képviselője vagy alapján veszi igénybe.
  5. / Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató egészségügyi szolgáltatásai tekintetében ellátási kötelezettsége nincs, ezért jogosult a Pácienstől a szolgáltatás nyújtását indokolás nélkül megtagadni, különösen olyan esetekben, amikor előre látható, hogy a szolgáltatás nyújtása jogszabályba, szakmai protokollba ütközne, meghaladná a szolgáltató orvosszakmai illetve a szolgáltatásban rendelkezésre álló eszközök lehetőségét, továbbá a Páciens egészségi állapotán rontana vagy nem változtatna, továbbá ha a szolgáltatás nyújtásával bármely félnek – beleértve a közreműködő orvost vagy szakembert – kára keletkezne.
  6. / A Páciens részéről szolgáltatás minősül többek között:
    1. telefonon, a Szolgáltató recepcióján, online az informatikai rendszerén keresztül vagy írásban/e-mail útján történő időpontfoglalás meghatározott egészségügyi szolgáltatásra vonatkozóan
    2. az egészségügyi szolgáltatás tényleges igénybevétele,
    3. az egészségügyi szolgáltatás vonatkozásában előleg fizetése a szolgáltató részére.
  7. / A Páciens egészségügyi panaszával előzetesen egyeztetett időpontban, nyitvatartási időben veheti igénybe a Smile Harmony Fogászat rendelését.
  8. / Időpont-egyeztetés kizárólag nyitvatartási időben lehetséges, személyesen, telefonon és online úton. Az időpontfoglalás a Szolgáltató szóbeli, vagy írásbeli visszaigazolásával válik érvényessé.
  9. / A Szolgáltató az ellátást megelőzően a Páciens egészségi állapotáról anamnézis (kórelőzmény) adatlapot vesz fel, majd az általa végzett egészségügyi beavatkozásokról és ellátásokról egészségügyi dokumentációt vezet.
  10. / A Szolgáltató az első személyes vizsgálatot követően a Páciens igényei, illetőleg egészségi állapota alapján kezelési tervet készít, amely tartalmazza az elvégezni javasolt egészségügyi szolgáltatások megnevezését és díját, a javasolt egészségügyi szolgáltatások menetét, lehetséges kockázatait és szövődményeit, a szolgáltatást követő legfontosabb tudnivalókat (a továbbiakban: Kezelési Terv).
  11. / A Kezelési Terv – bonyolultságától és terjedelmétől függően – elhangozhat szóbeli tájékoztatásként vagy írásban is közölhető. A Szolgáltató köteles a szóban elhangzott tájékoztatás esetén a Kezelési Terv részeként javasolt egészségügyi szolgáltatások megnevezését és díját írásba foglalva is a Páciens rendelkezésére bocsátani. A Kezelési Terv a Szolgáltató kezelőorvosának orvos-szakmai javaslatán alapul. A Páciens vagy képviselője köteles aláírásával a Kezelési Terv elfogadását vagy elutasítását megerősíteni. Amennyiben a kezelést a Szolgáltató a Kezelési Terv szóbeli közlését követően azonnal megkezdi, azt úgy kell tekinteni, hogy a Kezelési Tervet a Páciens jóváhagyta és elfogadta.
  12. / Amennyiben a Páciens a vele ismertetett Kezelési Tervet nem fogadja el, abban az esetben is köteles az első vizsgálat és az orvosi konzultáció költségét a Szolgáltatónak megfizetni.
  13. / A Páciens kérésére a Szolgáltató új kezelési tervet készíthet a szakmai szabályainak figyelembevételével, de a Páciens igényeivel kiegészítve.
  14. / A Kezelési Tervtől a Szolgáltató a Páciens egészségügyi állapota által indokolt esetben és mértékben jogosult önállóan eltérni, azonban ebben az esetben is köteles őt az eltérés okáról és mértékéről azonnal tájékoztatni. Nagyobb szakmai eltérés esetén – amennyiben ezt a Páciens egészségi állapota, illetőleg a kezelés időpontja lehetővé teszi -, a Szolgáltató köteles erről a Pácienssel előzetesen egyeztetni.
  15. / Páciens a Szolgáltatási szerződés aláírásával tudomásul veszi, hogy minden orvosi beavatkozásnak, kezelésnek van kockázata, és mindazt a kockázatot, amelyért az orvos nem tehető felelőssé, a Páciensnek kell viselnie. Az egyes Páciensnél a gyógyulás menete és időtartama eltérő lehet, vagy az átlagostól eltérhet.
  16. / Egészségügyi Szolgáltató a Páciens részére a hatályos jogszabályok, szakmai protokollok, továbbá jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett a következő fogászati szolgáltatásokat nyújtja:

 

  1. Konzerváló fogászati beavatkozások,
  2. Fogmegtartó kezelések,
  3. Fogpótlások,
  4. Fogbeültetés,
  5. Esztétikai beavatkozások,
  6. Parodontológiai beavatkozások,
  7. Szájsebészeti beavatkozások,
  8. Mikroszkópos gyökérkezelés,
  9. Altatásban végzett általános fogászati és szájsebészeti beavatkozások.

  10. / A Szolgáltató ellenőrzési körén kívül eső minden olyan külső körülmény, elháríthatatlan külső ok, mely a szerződéskötés időpontjában előre nem volt látható, és aminek az elkerülése a Szolgáltató részéről nem volt elvárható, és negatívan befolyásolja(hatja) jelen szerződés teljesítését, vis maiornak számít:
  11. és nem tartozik sem a Szolgáltató, sem a Páciens felelősségi körébe:
  12. az erőhatalom (pl. földrengés, veszélyhelyzet vagy más szükséghelyzet, elemi csapás, tűzvész, munkabeszüntetés, valamint a honvédelmi törvény alapján feljogosított szervek rendelkezésére tett intézkedés),
  13. a károsult elháríthatatlan külső közrehatása,
  14. harmadik személy elháríthatatlan külső cselekménye,
  15. más külső erő erőhatalomnak nem minősülő, de elháríthatatlan hatás,
  16. A Vis Maior Szolgáltató részéről nem eredményez szerződésszegést, és nem ad alapot kártérítési igény benyújtására a Páciensnek.
  17. / Amennyiben a 4.17./ pontban megfogalmazott körülmény bekövetkezik, a Szolgáltató kárenyhítésre köteles, és ebben a körben az alábbiakat ajánlja fel: a tervezett műtéti beavatkozás későbbi napra történő elhalasztását (amennyiben a halasztás a Páciens egészségét, testi épségét, életét nem veszélyezteti).


A FELEK JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI

 

  1. / Felek az egészségügyi ellátások során, a hatályos jogszabályi előírásoknak megfelelően folyamatos együttműködésre kötelesek, amely során őket az alábbi jogok illetik, illetve kötelezettségek terhelik.

 

A Páciens jogai

 

  1. / A Páciens az egészségi állapota által indokolt ellátás szakmai tartalmára figyelemmel jogosult a kezelőorvosa megválasztására. az ellátását végző kezelőorvos megválasztásához, amennyiben azt az egészségi állapota által indokolt ellátás szakmai tartalma, vagy az ellátás sürgőssége nem zárja ki. Az orvosválasztás joga a Szolgáltató működési rendjének megfelelően gyakorolható. A Szolgáltató kezelőorvosainak a listája a Szolgáltató honlapján, illetőleg a Szolgáltató helyiségében kifüggesztve megtalálható.
  2. / Amennyiben a Páciens az általa megrendelni kívánt egészségügyi szolgáltatás teljesítése során meghatározott orvos közreműködését kívánja, köteles ezt előre jelezni időpont-foglaláskor, figyelemmel arra, hogy a Szolgáltató által foglalkoztatott orvosok időbeosztása eltérő. Amennyiben a Páciens időpont-foglaláskor ilyen személyt nem jelöl meg, a Szolgáltató jelöli ki a közreműködő orvost.
  3. / A Páciensnek joga van arra, hogy – személyes tulajdonságait és aktuális állapotát mindenféle szempontból figyelembe véve – számára érthető módon teljes körű és részletes tájékoztatást kapjon egészségi állapotáról, annak orvosi megítéléséről, a vizsgálatokkal és beavatkozásokkal összefüggő valamennyi körülményről. A Páciens jogosult további kérdések feltételére.
  4. / A Páciens bármely, a kezelőorvosa által megállapított diagnózissal, illetőleg javasolt terápiával kapcsolatosan kezdeményezheti a Szolgáltató más orvosa által történő vizsgálatát.
  5. / A kiskorú Páciensnek joga van arra, hogy szülője, törvényes képviselője, illetőleg az általa vagy törvényes képviselője által megjelölt személy mellette tartózkodjon.
  6. / A Páciensnek joga van arra, hogy a kivizsgálását és kezelését érintő döntésekben részt vegyen. A Szolgáltató részéről bármilyen egészségügyi beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy ahhoz a Páciens megtévesztéstől, fenyegetéstől és kényszertől mentes, megfelelő, előzetes tájékoztatáson alapuló beleegyezését adja. A Páciens ezen beleegyezését szóban, írásban és ráutaló magatartással is megadhatja, kivéve, ha törvény eltérően rendelkezik.
  7. / A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy szolgáltatása teljesítése során tiszteletben tartja a Páciens jogát az emberi méltósághoz.
  8. / A Páciens megtilthatja, hogy kezelésének tényét vagy a kezelésével kapcsolatos egyéb információt más előtt feltárják.
  9. / A Pácienst megilleti az önrendelkezés joga. Bármely beavatkozás elvégzésének feltétele, hogy a Páciens a beavatkozáshoz beleegyezését adja, joga van továbbá arra, hogy az ellátást, kezelést visszautasítsa. Az ellátás visszautasítása esetén a Páciens esetleges állapotromlásának kockázatát a Páciens maga viseli, azért a Szolgáltatót, illetve a kezelőorvost felelősség semmilyen tekintetben nem terheli. A Páciens beleegyezését bármikor visszavonhatja, azonban a beleegyezés alapos ok nélküli visszavonása esetén köteles a felmerült költségeket a Szolgáltató részére megtéríteni.
  10. / A Páciens jogosult megismerni a róla készült egészségügyi dokumentációban szereplő adatait, jogosult abba betekinteni, arról saját költségére másolatot kérni, az ellátás esetén ambuláns lapot kapni, az egészségügyi adatairól indokolt célra – saját költségére – összefoglaló vagy kivonatos írásos véleményt kapni, kezdeményezheti a rávonatkozó egészségügyi dokumentáció kiegészítését vagy kijavítását.
  11. / A Páciens jogosult arra, hogy a rá vonatkozó orvosi titkot a Szolgáltató csak az arra jogosulttal közölje, és azt a hatályos jogszabályok alapján bizalmasan kezelje.

A Páciens kötelezettségei:

  1. / A Páciens a Szolgáltató szolgáltatásának igénybevételekor köteles tiszteletben tartani a jogszabályok rendelkezéseit és a Szolgáltató intézményi rendjét (házirendjét).
  2. / A Páciens – amennyiben egészségi állapota engedi – képességei és ismeretei szerint köteles a Szolgáltatóval együttműködni, különösen:
  3. tájékoztatni a Szolgáltatót mindarról, amely szükséges a kórisme megállapításához, a megfelelő kezelési terv elkészítéséhez és a beavatkozások elvégzéséhez, így felvilágosítást adni minden korábbi betegségéről, kezeléséről, gyógyszer készítmény szedéséről, egészségkárosító kockázati tényeiről;
  4. tájékoztatást adni saját betegségével összefüggésben mindarról, amely mások életét, testi épségét vagy egészségét veszélyeztetheti (pl. fertőző betegségek);
  5. tájékoztatni a Szolgáltatót minden, az egészségügyi ellátását érintő, általa korábban tett jognyilatkozatáról;
  6. a kezelésével kapcsolatos utasításokat betartani;
  7. a Páciens amennyiben panasza merül fel, köteles kezelőorvosát haladéktalanul tájékoztatni;
  8. a jogszabályban előírt személyes adatait hitelt érdemlően igazolni;
  9. aláírt nyilatkozata alapján a Szolgáltató részére járó díjat megfizetni.

 

A Szolgáltató és a kezelőorvos jogai és kötelezettségei:

 

  1. / A Szolgáltató és a kezelőorvosa köteles arra, hogy az egészségügyi szolgáltatás teljesítése során legjobb tudása szerint, és a tevékenység gyakorlására előírt szakmai és etikai követelmények szigorú betartásával járjon el.
  2. / A kezelőorvos joga, hogy a tudományosan elfogadott vizsgálati és terápiás módszerek közül – a hatályos jogszabályok keretei között – szabadon válassza meg az adott esetben alkalmazandó, általa, illetve az ellátásban közreműködő személyek által ismert és gyakorolt, a rendelkezésre álló tárgyi és személyi feltételek mellett végezhető eljárást. Ezen jogosultság nem érinti a Páciens beleegyezéshez és az ellátás visszautasításához való jogosultságát.
  3. / A kezelőorvos jogosult más orvost vagy egyéb szakképesítéssel rendelkező egészségügyi dolgozót – az egészségügyi szolgáltatáson belül- a Páciens vizsgálatára, illetve gyógykezelésében való közreműködésre felkérni.
  4. / A Szolgáltató, illetve a kezelőorvos az ellátást – jogszabályban meghatározott esetekben – megtagadhatja, így különösen akkor, ha a Páciens együttműködési kötelezettségét súlyosan megszegi.
  5. / A Szolgáltató és a kezelőorvos köteles a Páciensről egészségügyi dokumentációt vezetni és az azzal kapcsolatos betegjogoknak eleget tenni.
  6. / A kezelőorvos köteles a tájékoztatási kötelezettségét a Páciens rendelkezése szerint teljesíteni és az orvosi titkot megőrizni, kivéve, ha az alól a páciens felmentést adott vagy jogszabály az adat szolgáltatásának teljesítését írja elő.

A felek nyilatkozatai

  1. / A Páciens köteles tájékoztatási kötelezettségének legjobb tudása szerint eleget tenni, és tudomásul venni, hogy amennyiben az ellátása szempontjából lényeges információt szándékosan titkolt el vagy tévesen közölt és ebből kár keletkezik, a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
  2. / A „Tájékoztató” valamint a „Beleegyező nyilatkozat” elnevezésű dokumentumban rögzített kórisme az elvégzendő vizsgálatok során módosulhat, amely maga után vonhatja további vizsgálatok és/vagy beavatkozások elvégzését. Ezen változásokról a kezelőorvos a Pácienst folyamatosan tájékoztatni köteles. A szakszerű egészségügyi ellátás ellenére előfordulhatnak az elvégzett beavatkozás(ok) során vagy azt követően bekövetkezett, a beavatkozás természetéből adódó általános, valamint a beavatkozás természetével összefüggésbe nem hozható, a legnagyobb gondosság tanúsítása mellett is semmilyen módon el nem hárítható szövődmények.
  3. / Minden tervezett beavatkozást kizárólag a Páciens által választott kezelőorvos végez el, aki az adott kezelés egésze tekintetében teljes felelősséggel tartozik. A választott kezelőorvos tartós akadályoztatása esetén, illetve az egészségügyi ellátás során felmerülő napi ellátás szervezése érdekében a Szolgáltató állandó orvos csapata és személyzete jár el.
  4. / A Páciens köteles, a kezelések, ellátások alatt tudomására jutó, más magánszemély (páciens) személyi jogait, valamint személyes- és betegadatait érintő minden információt, adatot, titokban tartani, és ilyen információt, adatot semmilyen körülmények között sem hozni harmadik személy tudomására.


A SZOLGÁLTATÁS ELLENÉRTÉKE, FIZETÉSI FELTÉTELEK

 

  1. / Páciens tudomásul veszi, hogy Szolgáltató valamennyi egészségügyi szolgáltatást, mint magánszolgáltató, azaz nem társadalombiztosítás által finanszírozott szolgáltatásként végzi, így Páciens az egészségügyi szolgáltatásért köteles Szolgáltató részére díjat fizetni. Páciens az egészségügyi szolgáltatások és a szolgáltatási csomagok mindenkori tájékoztató szolgáltatási díjait megtalálja a Szolgáltató honlapján (www.smileharmony.hu), továbbá teljes díjtáblázatot a Szolgáltató a recepcióján személyesen és/vagy telefonon, valamint e-mail útján tájékoztatást nyújt Páciens részére a mindenkor hatályos árlista alapján kalkulált, vagy egyedi árajánlatban meghatározott díjakról.
  2. / A Páciens köteles a Szolgáltató által végzett kezelés/beavatkozás ellenértékeként – érvényes árjegyzék alapján – egészségügyi szolgáltatási díjat fizetni.
  3. / Szolgáltató írásban (kifüggesztett tájékoztatókban, honlapján) értesíti a Pácienseket, arról hogy az egészségügyi szolgáltatási feladatok ellátásáért és egyéb szolgáltatásokért a Szolgáltatót, az aktuális díjtáblázatában, illetve a Kezelési tervben foglalt díjazás illet meg.
  4. / A Szolgáltató tájékoztatja a Pácienst, hogy bizonyos ellátások esetén a kezelési tervben foglalt árak módosulhatnak, emelkedhetnek, amennyiben a beavatkozás során a korábbi diagnózisban foglaltaktól eltérő, esetleg súlyosabb kórisme kerül megállapításra.
  5. / A Páciens részére nyújtott egészségügyi szolgáltatás díja tekintetében a szolgáltatás teljesítésével egyidejűleg, a Szolgáltató az elvégzett szolgáltatásról számlát állít ki, amelyet a Páciens köteles – a Fogorvosi rendelő elhagyása előtt – a Szolgáltató recepcióján megfizetni, készpénzben, illetőleg bankkártyával, vagy egészségbiztosítási kártyával történő utalással.
  6. / Páciensnek lehetősége van a Szolgáltató szerződéses partnerei nevére egészségbiztosítási pénztári számlát kérni. Amennyiben a Páciens egészségbiztosítási számlát kér kiállítani, szándékát köteles a fizetés előtt jelezni.
  7. / Műtéti beavatkozások esetén a Szolgáltató az ellátást megelőzően jogosult a Pácienstől, illetve törvényes képviselőjétől előleget kérni, mely összeg az egészségügyi szolgáltatás díjába beszámításra kerül. A Páciens a műtét előtt 72 órát megelőzően a műtéti beavatkozást jogosult lemondani.
  8. / A Páciens tudomásul veszi továbbá, hogy az általa lefoglalt időpontot az ellátást megelőző legalább 24 órával van lehetősége lemondani. Amennyiben ezen időtartamon belül kerül sor a lemondásra, vagy a Páciens a rendelésen nem jelenik meg, úgy a Szolgáltató jogosult a vizitdíjra, amely a Páciens részére kiszámlázásra kerül, kivéve ha az időpont elmulasztása számára nem volt  felróható.
  9. / Fizetési késedelem esetén a Szolgáltató jogosult megtagadni minden további egészségügyi szolgáltatás nyújtását mindaddig, amíg a Páciens fennálló tartozását nem egyenlíti ki.


KEDVEZMÉNNYEL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

 

  1. / A Szolgáltató jogosult díjkedvezmények adására, kedvezményrendszer kialakítására és ennek egyoldalú módosítására.
  2. / A Szolgáltató – kizárólag- egyedi esetekben, az eltérés okáról történő tájékoztatás kötelezettsége mellett, saját kedvezmény rendszerétől egyoldalúan eltérhet.


GARANCIÁVAL KAPCSOLATOS RENDELKEZÉSEK

  1. / A Páciens esetleges minőségi kifogását a garancia idején belül az észlelést követően haladéktalanul köteles írásban közölni a Szolgáltatóval. A Páciens a kifogás kivizsgálása érdekében köteles ellenőrző vizsgálaton megjelenni, esetlegesen a kifogásolt fogművet a Szolgáltató rendelkezésére bocsájtani, és a reklamációval kapcsolatos minden információt és adatot megadni. Felek a vizsgálatról jegyzőkönyvet vesznek fel. Amennyiben a Páciens minőségi kifogása alapos, Szolgáltató a kifogásolt munka megvizsgálásától számított 5 munkanapon belül köteles arról nyilatkozni, hogy további 60 munkanapon belül eleget tud-e tenni Páciens által jogszerűen érvényesített kijavítási, pótlási igényének. Ha Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól mentesül, vagy a kifogást nem lehet kivizsgálni, úgy Szolgáltató reklamációt nem fogad el.
  2. / A garancia feltétele a Szolgáltató Fogászati rendelőjében –6 hónaponként– elvégzendő kontroll és szűrővizsgálat, továbbá a professzionális szájhigiénés kezelés.
  3. / A garanciális igényeket kizárólag a Szolgáltató Fogászati rendelő ügyfélszolgálatán telefonon, vagy a smileharmonybudapest@gmail.com e-mail címen lehet bejelenteni. Amennyiben megállapítást nyer, hogy a kezelés a garanciálisan elvégezhető kezelések körébe tartozik, a kezelést a diagnózis felállításától számított 60 napon belül elvégzi az Szolgáltató.
  4. / A garanciális beavatkozások elvégzése kizárólag a Szolgáltató Fogászati rendelőjében történik. A Szolgáltató nem vállalja egy másik fogászati rendelőben -garanciális beavatkozásként- elvégzett kezelések költségeinek megtérítését.
  5. / A Szolgáltató kizárólag az orvosai által, a Smile Harmony fogászati rendelőben elvégzett fogászati kezelésekre és az általuk átadott fogművekre vállal garanciát a Páciens felé, az alábbiakban foglalt feltételek szerint és korlátozások mellett: Az emberi szervezet egyedi és sokszor előre nem megjósolható reakciói miatt az átadott fogművek körül létrejövő szöveti változások tekintetében nem áll módunkban garanciát vállalni. A fogpótlások anyagában bekövetkező, nem túlterhelésből / rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a behelyezett fogművek (implantátum, fogpótlás) térítés nélküli cseréjét 3 éven belül vállaljuk, abban az esetben, ha a páciens rendelőnkben az előírt kontrollvizsgálatokon igazolhatóan megjelent.
  6. / Fogtechnikai hiba esetén – a garanciális feltételek teljesülése esetén – a Szolgáltató viseli a kijavítással/kicseréléssel kapcsolatos fogászati és fogtechnikai költséget. A kijavítás/kicserélés helye a Szolgáltató fogorvosi rendelője. Szolgáltató helytállása más fogászaton igénybe vett szolgáltatás megtérítésére, nem terjed ki.


ADATVÉDELEM, SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

  1. / A Szolgáltatás igénybevételének további feltétele a pontos adategyeztetés. A személyes adatok kezelését a Szolgáltató által közzétett Adatvédelmi Tájékoztató szabályozza. Szolgáltató a Páciens általi hibás vagy félreérthető adatközlésből származó károkért felelősséget nem vállal.
  2. / A Páciens a szolgáltatás igénybevételéhez köteles a Szolgáltató rendelkezésére bocsátani, az alábbi adatokat: családi és utónév, születési név, születési hely és idő, anyja neve, lakcím, TAJ szám, telefonszám, e-mail cím.
  3. / A Szolgáltató elkötelezett a Páciens adatainak legmagasabb szintű -jogszabályban is rögzített- védelme iránt.
  4. / A Szolgáltató a Szolgáltatások teljesítése során a birtokába került személyes adatokat az Szolgáltató mindenkor hatályos Adatkezelési szabályzatában meghatározottak szerint kezeli. Szabályzatának kialakításakor a Szolgáltató különös tekintettel vette figyelembe az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 Rendeletében („Általános Adatvédelmi Rendelet” vagy „GDPR”), és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény („Info. tv.”) rendelkezéseit valamint a 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló törvényben foglaltakat. Adatkezelésére az Adatvédelmi elvekben foglaltak irányadóak.
  5. / A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Páciens adatait harmadik személyeknek nem adja ki, kizárólag törvényben meghatározott esetben.
  6. / Vizsgálati eredmények, egészségügyi információk közlése:
  7. A Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálati eredmény, és a Pácienssel összefüggésbe hozható egészségügyi információk közlésére telefonon nincs lehetőség.
  8. Kivételt képez az életet veszélyeztető eltérés, mely esetben a személyes adatfelvevő előzetesen megadott telefonszámon, személyazonosság ellenőrzését, személy beazonosítást követően kaphat tájékoztatást, ilyen esetben a telefonon történő elérést a Szolgáltató legfeljebb két alkalommal próbálja meg.
  9. / A Szolgáltató az Adatkezelési tájékoztatóját a honlapján közzéteszi, továbbá elérhető a Smile Harmony Fogászati rendelő recepcióján.
  10. / A Szolgáltató és a Páciens felelősséggel tartoznak minden olyan kárért, amely a jelen ÁSZF-ben foglalt adatkezelési, titoktartási kötelezettségük megszegéséből származik.

Panaszkezelés

  1. / A Páciensnek joga van panasszal élni, ha véleménye szerint egészségügyi érdekeit sérelem éri, gyógyulásának folyamatát veszélyeztetve érzi.
  2. / A Páciens panaszát írásban, a smileharmonybudapest@gmail.com e-mail címre vagy postai levélben a Szolgáltató levelezési címére küldheti el a kifogásolt eset és/vagy körülmény pontos leírásával, az ügyben érintettek beazonosíthatóságát lehetővé tevő információkkal kiegészítve (pl. vizsgálatot, beavatkozást végző orvos neve, asszisztens neve, vizsgálat időpontja stb.). Ha a fenti adatok hiányosak, a Szolgáltatónak nem áll módjában lefolytatni a panaszkezelési eljárást.
  3. / Szolgáltató kizárja a szóbeli panasztétel és a szóbeli panaszkezelés lehetőségét, továbbá kizárja a panaszkezelés azonnali módját, továbbá a Páciens által egyénileg megszabott határidőre történő panaszkezelést.
  4. / Panasz esetén a kifogásolt esetet Szolgáltató megvizsgálja és legfeljebb 15 munkanapon belül írásban válaszol, emellett minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a panaszt benyújtó Páciens minél gyorsabban és minél részletesebb választ kapjon.
  5. / A fenti határidő kártérítési igény benyújtásának esetén – részletes belső vizsgálat lefolytatása miatt – további 15 nappal meghosszabbodik (30 nap).


AZ ÁSZF HATÁLYA

12.1./ Jelen ÁSZF – a Szolgáltató szolgáltatásai igénybevételének teljes időtartama alatt – a Szolgáltató általvállalt feladatok teljesítéséig, terjedő időre, határozott időtartamra – jött létre.


ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

  1. / A Szolgáltató bármikor jogosult az ÁSZF egyoldalú módosítására, köteles azonban a módosítás tényét, és a módosult ÁSZF-et honlapján közzétenni. A jelen ÁSZF módosítása nem hat ki a már korábban megkötött Szolgáltatási Szerződésre.
  2. / A Felek a jelen szerződéssel kapcsolatban felmerülő vitás kérdéseket elsősorban békésen kívánják rendezni. Bármely jogvita során az egyeztetés eredménytelensége esetén fordulnak az ügyben hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósághoz.
  3. / Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadók.
  4. / Jelen ÁSZF 2024.06.17. napjától lép hatályba és visszavonásig, módosításig érvényes.